Havresmoothie med blåbär

Hej!
Jag skulle ju gymma med mamma idag, men hon mådde inte så bra efter att vi hade ätit hos mormor. Sen när jag själv tänkte att jag i alla fall kunde gymma själv så kände jag också att jag inte heller mår så bra, det är nog mensen. Men idag har jag i alla fall varit ute och fotograferat, så jag har fått frisk luft och fina bilder :)
Jag har också testat det där nya smoothie receptet nu så jag tänkte dela med mig av det nu.
 
Ingredienser (2 portioner):
1 dl havregryn
3 dl vaniljyoghurt
1 banan
2 dl blåbär
1 äpple
 
Skiva banan och äpple och mixa ihop med de andra ingredienserna.
 
Nu har jag skrivit att det är 2 portioner bara för att det står så på receptet. Men egentligen tyckte jag att det blev mycket mer än 2 portioner. 
Det var i alla fall jättegott och jag tycker att alla smoothie-älskare där ute måste testa :) Nu drack ju jag bara ett litet glas men jag kan tänka mig att den är mer mättande än andra eftersom den innehåller havregryn. Hoppas mamma dricker upp den medan jag inte är där så den inte blir gammal.
 
Nu ska ni få se några bilder från idag :)
Ha det bra!
Jani vill ha fotocred för de två senaste bilderna som han tog :) Det två första har jag själv tagit.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0