Tappar lusten?

Hej!
Nu har det gått några dagar igen och jag börjar undra om jag tappar lusten lite.. Det är svårt att få lust att blogga när det känns som att man inte har något intressant att säga. Men nu kände jag för att skriva i alla fall.
 
Sist berättade jag om en häst på jobbet som jag tyckte väldigt mycket om. Tyvärr kom den tråkiga nyheten min näst sista dag på jobbet, hon skulle avlivas. Redan dagen efter, alltså min sista dag, så var det dags att sätta bort henne. Jag var med när det hände och det var en fruktansvärd upplevelse. Jag vet inte varför jag stod och tittade på men jag kände att jag ville vara närvarande hennes sista minuter i livet. Först gav dem henne en lugnande spruta som gjorde att hon ramlade ihop, det var efter den jag gick in. Jag klarade inte av att se på när de gav henne sprutan som skulle ta hennes liv. För mig var hon redan död när hon hade ramlat ihop där i gräset, hennes kropp var ju helt livlös. Även om jag bara känt henne en så kort tid så var det otroligt jobbigt att se. Jag fick gå hem från jobbet en timma tidigare och jag antar att det var för att de andra såg att jag var ledsen och inte mådde bra.
 
Jag sov hos Jani den natten, vi hade väldigt kul. Vi umgicks med några andra och jag lyckades glömma bort vad jag bevittnat tidigare under dagen. En del tråkiga saker hände den natten också, till exempel blev Janis telefon kastad i väggen vilket gjort så att vi inte kan kommunicera när vi inte är med varandra. Men förutom det så hade vi kul och Jani verkar klara sig bra utan en telefon.
 
Vi har nu sovit 2 nätter hos pappa och inatt ska vi sova hos Jani. Det är skönt att jag har lov just nu när Jani inte har en telefon för det betyder att vi kan umgås och ändå prata utan att vara i behov av telefoner. Hade jag jobbat så hade jag varit hemma mer och då hade vi haft lite svårare att prata med varandra. Men det är såklart inte enda anledningen till att det är skönt med lov, för äntligen slipper jag stiga upp tidigt och lägga mig tidigt. Äntligen får jag sova ut ordentligt och går inte runt och är trött hela tiden. Nu ska jag bara njuta av sommarlovet så länge det varar. 
 
Snart kommer min moster hit också, det ser jag fram emot. Jani har faktiskt inte träffat henne än så det ska ju bli kul för honom hoppas jag. Om några veckor åker vi till mina släktingar i västerås, det ser jag också väldigt mycket fram emot. Min kusin har en youtube kanal och vi har planerat att spela in någon video till den tillsammans. Om ni är intresserade får ni jättegärna kolla in den, klicka bara HÄR.
 
Ha det bra! :)
Älskade Myran<3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0