Sommarplaner

Hej!
Igår tog 3orna på vår skolan studenten. Jag gick och kollade med min klass och vi började längta tills det är vår egen tur. Allt var så fint och alla var glada, men det var ändå inte lika glatt och roligt som när jag kollade på min kusins student i Västerås. Större städer är bättre på allt.
 
Jag vet att jag verkligen kommer saknar skolan när jag går ut. Många tror att det bara kommer vara skönt, men jag tror de allra flesta kommer saknar skolan. Jag har det bra i skolan, jag tycker om att komma dit och jag har underbara vänner där. När man börjar jobba börjar man om, man skaffar nya vänner igen. Jag tror tyvärr inte att arbetskompisar kommer lika nära varandra som klasskompisar gör, eftersom man jobbar mer ensam än när man är i skolan. Det beror såklart på vad man jobbar med förstås.
Men jag är väldigt säker på att jag kommer sakna skolan. Jag kommer gråta på min student av både lycka och sorg.

Men för mig är det bara ett vanligt sommarlov som kommer nu, efter sommarlovet är det skola igen med min härliga klass som sällskap. Jag brukar vara dålig på att umgås med vänner under sommarlovet så det har jag tänkt ändra på i år. Jag ska försöka umgås mer med vänner.
Förutom att slappa och ha kul så ska jag faktiskt jobba också, jag har fått feriearbete på Haparanda ryttare. Det känns bra att jag ska dra in mina egna pengar, och att jag har något att göra en del av lovet.
I slutet av sommaren ska jag åka iväg till mina kusiner i Västerås och vara där en vecka. Det är jag, mamma och mormor som åker. Jag kommer tycka det suger att vara utan Jani en vecka igen, men som min kloka kusin sa så är det bra att vara ifrån varandra ibland i ett förhållande. 
 
Idag har faktiskt varit en bra dag. Jag kom till skolan vid 9 fast jag började halv 1 bara för att umgås med Eveliina som var tvungen att komma tidigt. Vi umgicks och skrattade hela dagen och halv 1 gjorde vi ett idrottsprov, sen var det slut för dagen och vi gick hem. 
 
Jag hoppas ni också haft en bra dag :)
Ha det bra! 
Att jag kommer tidigare för att vara med dig visar bara hur otroligt kul jag har med dig<3
Sabina
2016-06-03 @ 20:58:57

Haha ja västerås är bra på att fira student😙 Ska bli kul att ni kommer!

Svar: Längtar :D
Isabelle




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0