Tuff arbetsdag och trevlig överraskning

Hej!
Jag måste duscha och har serier att kolla ikapp innan jag ska sova så det här blir ett snabbt inlägg.
 
Idag började jag 7 som vanligt och fick göra samma "morgonsysslor" som igår, alltså mata hästar, ta ut hästar, sopa golv och mocka boxar. Det kändes som att dagen skulle bli precis likadan som igår, men nejdå. Efter lunch satt jag och kollade på en ridlektion när en i personalen kom och frågade mig om jag ville ha en uppgift. Självklart ville jag det, det är ju därför jag är där. Han visade mig 50 Ikea påsar som skulle fyllas med olika mängd hö. Han och en kollega skulle iväg och bygga sommarhage så det fanns ingen där som hjälpte mig. Vissa hästar skulle ha 2 kilo, andra skulle ha 6 kilo. 3-4 kilo var ungefär en fullproppad påse så när jag skulle börja fylla påsar med 6 kilo så blev dem alldeles överfulla och det ramlade nästan ut. Höet var inte ens inne i de påsarna utan låg nästan bara ovanpå. Det tog säkert en timme, eller mer, men jag fixade alla 50 påsar själv. När jag var klar hostade jag av dammet och var väldigt törstig, jag hoppas verkligen inte att jag måste göra det där igen.
 
När jag kom hem från jobbet vid samma tid som igår så tog jag ut Trassel på promenad nästan på en gång. Efter det hämtade jag in tvätten som mamma hade tvättat och så åt vi. Mamma skulle till köpcentret och jag gick till Jani. 
När mamma kom hem var jag inte hemma, men jag fick ett mycket överraskande och trevligt meddelande. Hon hade köpt en tidig födelsedags present till mig, en sovmask som man har över ögonen när man sover. Hon gav den i förväg eftersom jag har så svårt att somna nu när jag ska sova så tidigt och kände att jag inte vill vänta tills jag fyller år för att se om jag får en.
Tack så mycket mamma! <3
 
Ha det bra! :)
Så mycket hö



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0